Leads genereren met pop-ups?

Ben jij op zoek naar een gemakkelijke oplossing om meer van jouw websitebezoekers om te zetten naar echte leads? Het klinkt veelbelovend: met pop-up forms gemakkelijker een groter percentage van jouw websitebezoekers laten converteren. Maar wat zijn popup forms en waarom zijn ze een goede tool voor een online marketeer? 

Popup forms zijn niet meer dan een formulier in een pop-up box. Maar onderschat de waarde zeker niet. Met Hubspot maak je zelf makkelijk leadgenererende pop-ups voor op jouw website waarmee je jouw websitebezoeker aan de hand neemt door het conversiepad.
Hubspot is een marketing automation software, die vele tools bevat voor de online marketeer en sales expert. Er zijn meerdere betaalde abonnementen van Hubspot, echter kan je ook altijd een gratis account aanmaken. En goed nieuws, de pop-ups van Hubspot kun je met een gratis account op je website gebruiken.

Kies de popup form die bij jou past:

Binnen de pop-up form tool van Hubspot zijn er verschillende opties om jouw pop-up aan te passen. Er zijn verschillende soorten:

  • De Pop-up box
  • De Dropdown banner
  • De Slide-in box links of Slide-in box rechts

Welke pop-up je het best kan gebruiken, hangt af van de boodschap die je aan jouw websitebezoeker wilt overbrengen én met welk doel je de pop-up plaatst. Leadbouwers ondersteunt jou hier natuurlijk graag bij.

De pop-up form tool van Hubspot biedt de mogelijkheid om de pop-up op te maken naar jouw wensen. De pop-up bestaat uit drie verschillende schermen: een call-out, een formulier en een bedankt scherm.

Trek de aandacht

Stijl de pop-up met jouw eigen kleur en afbeelding zodat hij goed binnen de stijl van jouw website past óf juist opvalt. Bedenk goed wat je met de pop-up wilt bereiken! Wil jij bezoekers zich laten inschrijven voor een nieuwsbrief of wil je dat mensen een brochure of whitepaper kunnen downloaden? Een pakkende boodschap is hierin de sleutel in het succesvol converteren. Schrijf een originele call out en schrijf een boodschap waarmee je de aandacht van jouw websitebezoeker vangt en vasthoudt.

Converteer

Nu je de aandacht van jouw websitebezoeker hebt, is het tijd voor het formulier. Je kan zelf de formuliervelden kiezen. Let erop dat je hier alleen de velden met de meeste prioriteit weergeeft. Je wilt namelijk genoeg informatie verzamelen om contact te kunnen opnemen met deze persoon. Maar als je teveel persoonsgegevens vraagt, kan het zijn dat mensen afhaken en dat ze helemaal geen gegevens invullen. Nu je de aandacht van jouw websitebezoeker hebt, is het tijd voor het formulier. Je kan zelf de formuliervelden kiezen. Let erop dat je hier alleen de velden met de meeste prioriteit weergeeft. Je wilt namelijk genoeg informatie verzamelen om contact te kunnen opnemen met deze persoon. Maar als je teveel persoonsgegevens vraagt, kan het zijn dat mensen afhaken en dat ze helemaal geen gegevens invullen.

Bedankt!

Als laatste kun je nog een bedankt scherm laten zien. Hier kun je een URL aan koppelen. Je kan ook een kalender evenement tonen of het te downloaden bestand plaatsen. Op deze manier verwijs je jouw lead makkelijk door naar een gewenste pagina of biedt je snel en eenvoudig een whitepaper aan.

Follow-up

Hubspot biedt je ook de mogelijkheid een follow-up mail op te laten stellen: een goede manier om top of mind te blijven! Houd hierbij wel in je achterhoofd dat gratis gebruikers hierin in mogelijkheden beperkt zijn.

Waar en wanneer?

Hubspot biedt je de mogelijkheid om de pop-up op specifieke webpagina’s te laten zien of juist op elke webpagina. Bedenk goed wat past bij jouw boodschap en jouw klant. Is het een whitepaper die past bij een bepaald thema en dus het best op een aantal pagina’s naar boven kan komen? Of is het een opt-in voor een nieuwsbrief die je het liefst op elke pagina wilt laten zien? Daarnaast kan je de instellingen voor een mobiele weergave instellen.

Als je deze stappen hebt doorlopen kan je de pop-up op jouw website publiceren. Je kan direct de leadflow live op jouw website zien. Bovendien kun je in Hubspot bijhouden wie jouw pop-up heeft ingevuld.

Tips voor succesvolle leadflows

Dat pop-ups vaak als vervelend en irritant beschouwd worden, is voor jou ook waarschijnlijk geen verrassing. Grote kans zelfs dat het ook jouw eerste gedachte was. Echter, gebruik je een pop-up op de juiste manier, kan het juist een aanvulling zijn!

Hoe relevanter de context, hoe beter de conversieratio

Onze ervaring vertelt ons dat de best converterende pop-ups passen bij de context waarin ze naar voren komen. Zorg dus dat jouw pop-up aansluit bij de pagina of content waar je deze vertoont.

Deel content die als waardevol gezien wordt

Pop-ups die jouw websitebezoeker iets van waarde bieden, worden vaak beter beoordeeld en hebben een hoger conversieratio. Het is belangrijk dat de persoon, die zijn gegevens invult hier ook echt iets voor terugkrijgt.

Met de juiste strategie en goede implementatie zijn leadflows een waardevolle tool om meer leads te genereren. Heb je hulp nodig bij het implementeren van leadflows? Leadbouwers is gold partner van Hubspot en is gespecialiseerd in het effectief implementeren van deze tools. Neem vrijblijvend contact met ons op of kom langs voor een goede kop koffie en kijk wat wij voor jou kunnen betekenen.