Inbound strategie

Inbound marketing draait om één ding: de klant. Hoe kan jij waarde leveren aan de klant? Door middel van waardevolle content die precies aansluit bij jouw potentiële klant en zijn of haar positie in de buyer’s journey. Zo genereer jij leads die je ook daadwerkelijk omzet tot klant.

De marketing wereld verandert. Mensen zoeken meer en meer online. Daar komen ze bergen met informatie tegen. Aandacht van de klant is niet zomaar te koop. Je moet met goede content komen. Inbound marketing wordt dus steeds belangrijker. Leadbouwers ondersteunt jouw organisatie bij het creëren van een inbound strategie.

Inbound strategie

Bij inbound marketing creëer je waardevolle content, zoals blogs, whitepapers, e-books en meer. Met het plaatsen van die die content op jouw website, genereer je meer vertoningen Google of een andere zoekmachine. Het plaatsen van waardevolle content zorgt dus voor verkeer op jouw website. Omdat je relevante content plaatst, zorgt het ook voor relevant verkeer.

Inventariseren

Je wilt niet zomaar iedereen aantrekken. Jouw ideale klant is jouw doel. Dat heet binnen inbound marketing een buyer persona. Hoe trek je de aandacht van jouw ideale klant? Hoe zet je de interesse van jouw buyer persona om tot een aankoop?

Formuleren

Binnen de inbound strategie gaat de klant door vier stadia: Attract, Convert, Close en Delight. Dit werkt als het ware als een trechter. Wat waardevolle content is verschilt per stadium. Het is belangrijk hier goed op in te spelen. Leadbouwers begeleidt hierbij. Samen creëren we jouw inbound strategie: welke content wanneer in welk format wordt gecommuniceerd.

Implementeren

Aan de hand van de strategie kun je zelf of kunnen wij samen de inbound marketing implementeren. Leadbouwers ondersteunt bij specifieke activiteiten, zoals SEOSEAe-mail marketing. Samen komen wij tot de beste mix van activiteiten.

Optimaliseren

Wij kijken naar de data. We analyseren de resultaten om te kijken wat goed werkt. Dit herhalen wij continue, om te zorgen dat jij het meeste uit de campagne haalt. Waar nodig sturen we bij.

Implementeer inbound marketing software

HubSpot is leider in inbound marketing. Brian Halligan, CEO en co-founder van HubSpot, heeft de term zelfs bedacht. Ze bieden inbound marketing software waarbij alle marketing tools gecombineerd worden. SEO, bloggen, e-mailmarketing, lead management. In HubSpot worden marketing en sales automation, gecombineerd met een uitgebreid CRM. Alles vanuit één visie: inbound.

Content is met inbound marketing software te creëren en plannen. Één systeem houdt alles overzichtelijk. Daarmee communiceer je automatisch doch persoonlijk. Je geeft namelijk ieder contact een label (bijvoorbeeld lead). Deze kun je allemaal in een keer selecteren, waardoor je gemakkelijk waardevolle content met grote stukken van jouw CRM deelt.

Leadbouwers is gecertificeerd Silver HubSpot partner. Daarmee kunnen we jou ondersteunen bij het opstellen van een inbound strategie en implementatie van inbound marketing software.

Geïnteresseerd of meer weten?

Stuur ons een bericht