Fan Factory

Hoe maak je bedrijven fan van Fan Factory?

Veel organisaties maken wel eens gebruik maken van een standaard medewerkerstevredenheidsonderzoek. Bij Fan Factory gooien pakken ze het anders aan. Met hun producten de Fan Scan en Fan App hebben zij het medewerkerstevredenheidsonderzoek van een moetje weten om te toveren tot een krachtige tool om verloop tegen te gaan en medewerkers echt betrokken te laten raken bij het bedrijf. Een sterk concept, maar hoe krijg je bedrijven fan van dit unieke concept? Dat was de reden dat ze bij Leadbouwers aanklopten: Hoe zorgen we ervoor dat ons concept duidelijk wordt bij onze doelgroep en dat ze ons ook weten te vinden? 

Doelstelling? Minimaal 20 leads per week! 

  • Conversie Optimalisatie
  • Buyer Persona’s
  • Inbound marketing
  • Marketing automation
  • Online advertising
  • E-mail marketing

Naamsbekendheid creëren bij de juiste doelgroep

Voor Fan Factory zijn we van start gegaan met algemene LinkedIn campagnes. Campagnes gericht op het informeren en adviseren van de doelgroep. Door middel van blogs, whitepapers en trendrapporten worden potentiële klanten bekend met Fan Factory. Daarnaast gebruiken we ook zoeknetwerk advertenties in Google Ads.

Leuk al die fans! Maar gaan die nog klant worden?

Nu we gezorgd hebben voor veel meer websiteverkeer, moeten we ervoor zorgen dat deze websitebezoekers ook klanten worden. Maar hoe krijgen we hen nu zo ver om klant te worden bij Fan Factory? 

Daarvoor hebben we de website helemaal opnieuw ingericht. De klantreis is vanaf de grond af opnieuw opgebouwd, zoveel mogelijk drempels om tot aankoop over te gaan hebben we verwijderd. Op de website zijn meerdere conversie momenten ingericht, die allemaal leiden naar een aanvraag van de Fan Scan of Fan App. Voor de Fan Scan is het mogelijk om direct online je prijs te berekenen en van de Fan App kan heel eenvoudig een demo worden aangevraagd. Zo werkt de leadgeneratie machine flink door op website! 

Heidi en Dennis, de buyer persona’s van Fan Factory. 

Duidelijk is dat de doelgroepen die Fan Factory wil bereiken op een verschillende manier benaderd willen worden. Om iedere doelgroep optimaal aan te spreken hebben we de buyer persona’s Heidi en Dennis opgesteld en aan de hand hiervan email automation workflows ingericht. Met deze workflows helpen we de doelgroep om oplossingen te vinden bij de vraagstukken die er spelen in hun organisatie. Per contactmoment wordt er steeds verder aangezet om een bepaalde actie te verrichten. Deze aanpak heeft al verschillende directe salesgesprekken en nieuwe klanten opgeleverd.

Klinkende resultaten en nieuwe fans van Fan Factory

Fan Factory heeft een online make-over gekregen met een sterke en heldere positionering. Online campagnes vormen samen met inbound marketing een soepel draaiende leadgeneratie machine die Fan Factory continu van kwalitatief goede leads verzekerd. 
Die doelstelling van 20 leads per week? Check! 

 

De Fan Factory marketing stack

Meer informatie over inbound marketing?

Ik vertel je graag meer

Dorien Duijsings

Dorien Duijsings

Online marketing specialist

t 0681800650
e dorien@leadbouwers.nl

Ma - vrij
09.00 - 18.00 uur